Thursday, November 22, 2012

Karipap Karipap Cinta

Pheww, tajuk tak ingat - inilah karipap pertamaku di UK, opss, to be exact, sebenarnya seumur hidupku, hahaha! Cess..memalukan, umur dah berapa, baru sekarang terhegeh-hegeh nak belajar buat segala jenis benda. Mintak resepi banyak kali dah pada emak2 sekalian, buatnya tak jugak. Selalu tgk je diorang buat, kdg2 tolong kelim karipap utk mak jual. Pernah jugak belajar bersama2 dgn mother in law buat karipap pusing. Tapi tak pernah praktik kan pun. Sangat-sangat sadis okay..
 
Terima kasih pada website Bukan Sekadar Masakan - gambar-gambar masakan yang diambil telah mempengaruhi minat untuk mencuba pebagai resepi di situ. Kecur air liur beb bila tengok, walhal kat Malaysia pun takdela minat sangat pada smua tuh. Bila dah berada di negara orang, baru timbul nak try itu ini. Mari kita try yang simple2 je dulu as a beginner.
 
Ikutkan ada banyaaakkk resepi yang menarik dalam tuh, kalau korang tengok, confirm mesti rasa nak cuba punya! Fyi, karipap halal ada dijual kat dalam University, lamb/chicken curry puff, dijual dengan harga £1.20 each.
 
Jadi ini dia..mempersembahkan....karipap inti kentang!!
Terharu, sob, sob, resepi from Ros - Jintan Manis

 

0 comments: